بنابر گزارش واحد دفاع هوایی ارتش یمن در خلال نیمه اول سال 2017 مجاهدان یمنی موفق شدند دو جنگنده F16 - یک جنگنده F15 -یک اپاچی و 14 هواپیمای بدون سرنشین ائتلاف متجاوز سعودی-امریکایی را ساقط کنند.

💢در بیستم ماه می سال جاری بود که رزمندگان یمنی در استان صعده یک جنگنده  اف- 15 ائتلاف سعودی را با موشک هدف قرار دادند که بر طبق گزارشات واحد دفاع هوایی ارتش یمن این جنگنده در نجران سقوط کرد.همچنین واحد دفاع هوایی ارتش یمن اعلام کرد این عملیات با سیستم دفاع هوایی جدید و با دقت بالا انجام گرفت که برای اولین بار در ارتش یمن مورد استفاده قرار گرفته است.

💢در تاریخ 8 ژوئن (18 خرداد) سال جاری رزمندگان یمنی در استان صعده موفق به ساقط نمودن یک جنگنده اف-16 ائتلاف سعودی شدند قبل از ان نیز در تاریخ 24 فوریه( 6 اسفند 1395)رزمندگان یمنی یک جنگنده اف-16 متعلق به اردن را در صحرای نجران در حین پشتیبانی از مزدوران سعودی ساقط کردند.

💢در تاریخ 26 ژانویه (7 بهمن سال 1395)سال جاری میلادی رزمندگان یمنی موفق به ساقط کردن یک هلیکوپتر اپاچی ائتلاف سعودی در سواحل غربی مخا شدند. در تاریخ 18  اوریل 2017 (29 فروردین سال جاری شمسی) نیز یک هلیکوپتر ائتلاف سعودی از نوع ((بلک هاوک)) در شمال شرق استان مارب (منطقه تداوین ) ساقط شدکه 12 افسر سعودی در این حادثه به هلاکت رسیدند .امارات به طور رسمی در ساقط شدن این هلیکوپتر مقصر شناخته شد و این مسئله باعث گسترش اختلافات بین امارات و عربستان در جنگ یمن گردید.

💢همچنین در نیمه اول سال جاری میلادی رزمندگان یمنی موفق به ساقط کردن  14 هواپیمای شناسایی ائتلاف سعودی در مناطق صرواح-العمری(غرب تعز)-مخا -صحرای میدی شدند.