همانطور که در خبرها اعلام شد، مسلحین تعدادی از اتوبوس ها را در راه #فوعه #کفریا آتش زدند.
این اتفاق در منطقه سرمین در نزدیکی #ادلب واقع شده و هنوز گروه های مسلح انگشت اتهام به سمت یکدیگر نشانه می روند. البته عاملان این اقدام توسط بعضی رسانه های مسلحین، معرفی شده اند و خواستار بازداشت و مجازات این افراد شده اند. اسامی و تصاویرشان بزودی منتشر می شود.

- همانطور که گفته شد شیخ عبدالرزاق المهدی ( از مفتیان ادلب ) قبل از این اتفاق، هرگونه تعدی به این قافله ها را حرام اعلام کرده بود، و حالا بعداز آتش زدن اتوبوس ها، صوت جدیدی منتشر کرده که در آن به شدت گروه های مسلحین را خطاب قرار می دهد و خواستار می شود ستون های نظامی به راه بیندازند تا از این اتوبوس ها حمایت شود.

- همچنین عبدالله #المحیسنی با انتشار فایل صوتی به این اقدام واکنش نشان داده و خودش اذعان کرده کسی که عهد خود را ادا نمیکند مسلمان نیست!!

- با وجود همه این خطرات، وضعیت موجود، مسلحین را در شرایطی قرار داده که لاجرم باید به این اتفاق عمل کنند، اما مساله مهم آشکار شدن اختلافات و تمرد های متعدد در ادلب است. این اقدامات در کنار تظاهرات روزهای قبل و بیرون آمدن پرچم های داعش در ادلب، بیش از همه برای جبهه #النصره و متحدانش خطرآفرین شده و به همین دلیل شاهد دستگیری هایی در ادلب بودیم.

- و اما یک نکته مثبت آن که بعد از تلاش های مستمر و شجاعانه فرماندهان مقاومت در سوریه، مساله فوعه کفریا به طور جدی در دستور کار مسئولین قرار گرفته و این بار شاهد بودیم #وزیر_دفاع جمهوری اسلامی ایران در تماس با وزیر دفاع روسیه به طور خاص و علنی مساله فوعه کفریا را مطرح کرده و بر لزوم شکسته شدن محاصره آن تاکید کرده.
امیدواریم این روند در مسئولین دولتی هم شکل بگیرد و عمل فرماندهان مقاومت را در این زمینه تقویت و پشتیبانی کنند.

پی نوشت :
با ارسال مجدد اتوبوسها از حلب به فوعه کفریا و جایگزینی آنها با اتوبوس های سوخته ، روند تخلیه از روز دوشنبه مجددا آغاز خواهد شد .

#جهاد_رضا