ربیعــــــــــــــــــــــه آزاد شد ...

نیروها در حال پاکسازی هستند ...

**

تکمیلی

**

ربیعه آزاد شد

در ادامه ی پاکسازی شمال لاذقیه از وجود تروریستها ، دیروز ارتش سوریه موفق شد تا نزدیکی های ربیعه پیش بره ولی به دلایلی موفق به اتمام  کار نشد .
اما از صبح امروز عملیات ها شدت بیشتری گرفت و با وجود اینکه شرایط آب  و هوایی هم  چندان مناسب نبود و بیشتر اوقات کوهستان پوشیده از مه و ابر بود ، نیروها  به پیشروی ها ادامه دادند .
در چند روز اخیر گاها بعلت نبود دید کافی نیروها بدون دید مناسب به قلب دشمن میزدند ؛؛؛ همواره این تروریستها بودند که از این آب و هوا برای پیشبرد اهداف استفاده میکردند ولی اینبار نیروهای سوری از این عنصر غافلگیری بهره بردند .
با توجه به قسمت بندی شمال لاذقیه به سه قطاع اصلی و نحوه ی پیشروی ها ، عملیاتها به گونه ای پیش رفت که هربار پس از آزاد سازی یک یا چند نطقه ؛ تروریستها از ترس قرار گرفتن در محاصره ، مجبور به عقب نشینی از دیگر نقاط شدند .
در چند روز اخیر بارها شاهد این تاکتیک بودیم . این امر نشان دهنده ی برنامه ریزی زمانی درست و چینش تاکتیک پیشروی صحیح از سوی فرماندهان میدانی و اتاق عملیات بود .

امروز روستاهای طوروز ، درویشان ، الروضه آزاد شدند و در نهایت آزادی این مناطق منجر به تکمیل (شبه) محاصره ربیعه و آزادی این روستای مهم شد .
و به دنبال این آزاد سازی ها خود به خود مناطق کوهستانی زیادی در جنوب و جنوب غربی آزاد شدند و مسلحین عقب نشینی کردند .

عملیات برای آزادسازی مناطق شرقی ادامه دارد ...

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/096f/j941g4h27t1bwh7zg.jpg