دبیرکل حزب اتحاد اسلامى کردستان عراق (یکگرتو) در سفر خود به ایران با لاریجانى و على اکبر ولایتى دیدار کرد.
در این دیدار که روز چهارشنبه انجام شد، لاریجانى بر حمایت از عراق یکپارچه تاکید کرد و گفت وحدت عراق و امنیت پایدار در آنجا براى ما حائز اهمیت است.
صلاح الدین بهاءالدین هم با تاکید بر اینکه به دنبال افراط گرایى نیستند، بر این مسئله تاکید کرد که باید یک انسجام میان خود کردهاى عراق باشد تا بتوانند با دولت مرکزى ارتباط مناسب تر و نزدیک تر برقرار کرد.
در دیدار صلاح الدین با على اکبر ولایتى، دبیرکل اتحاد اسلامى اظهار داشت: در این دیدار درباره امت اسلامى، کردستان عراق و همکارى هاى لازم تبادل نظر کردیم.

✍️دیدار صلاح الدین در حالى انجام شد که در اقلیم کردستان عراق اختلافات بین احزاب به جایى رسیده است که حزب حاکم (پ.د.ک) از ورود رئیس پارلمان به محل کار و ساختمان پارلمان جلوگیرى کرد و عملا این پارلمان نزدیک به یک سال است که نتوانسته است هیچ نشستى را برگزار کند.

✍️این در حالى است که چند روز گذشته هم هیاتى از ایزدى هاى سنجار هم به ایران سفر کرده بودند و با على اکبر ولایتى دیدار و خواستار حمایت بیشتر از جانب ایران شده بودند، سفر این هیات ایزدى ها به ایران اعتراض شدید حزب حاکم (پ.د.ک) را در بر داشت.

✍️حزب حاکم با سیاست هایى که تا کنون در این اقلیم داشته است مشکلاتى زیادى از جمله اختلافات شدید بین احزاب، توقف فعالیت پارلمان و مشکلات شدید اقتصادى را ایجاد کرده است.