در سویداء نیروهای امنیتی سوریه عامل اصلی حمله ای که منجر به کشته شدن وحید بلعوس مشهورترین رهبر دروزی معارض دولت شد را در یکی از مزارع ظهر الجبل واقع در ۱۲ کیلومتری غرب سویدا دستگیر کردند. وافد ابوترابه (تصویر در پایین) در اعترافاتی که از شبکه دولتی تلویزیون سوریه سانا پخش شد طی اعترافاتی،اذعان کرد دو خودروی بمب گذاری شده را به قصد ترور بلعوس روانه کرده است. یکی از خودروها که پیک آپ مودیل سفید به شماره 742710 السویداء بوده را از قاچاقچی به نام عمر حرب قرقماز پس از قتل او به دست می آورد،بمبگذاری کرده و در مسیر عین المرج به ضهر الجبل پارک می کند.
با وجود اینکه بلعوس برجسته ترین چهره معارض دولت سوریه بوده، رسانه های دولتی سوریه برای فرونشاندن خشم هوادارانش از او به عنوان «شهید بلعوس» نام می برند.
ولید جنبلاط یکی از رهبران سیاسی دروزیان لبنان که مخالف دولت سوریه است این اعترافات رو مضحک نامیده و رد کرده است و تلویحا انگشت اتهام را به سمت دولت سوریه نشانه رفته است.
جنبلاط که خود او هم با سابقه تلاش در ایجاد تشنج و دودستگی بین دروزیان سوریه و حمایت سرسختانه از مخالفین در مضان اتهام هست، مدرک و سندی در این باره ارائه نکرده است.

عصام زهرالدین در مراسم تشییع بلعوس در سویدا