این روزها مسلحین حاضر در غوطه ی شرقی حال و روز خوبی ندارند و درگیریها و تصفیه های درون گروهی به بالاترین حد خود رسیده .پیش بینی میشد که پس از هلاکت زهران علوش فرمانده ی جیش الاسلام (بازوی عربستان در غوطه شرقی) وضعیت برای گروه های حاضر در این منطقه به سمت تصفیه های درون گروهی و هرج و مرج پیش برود که با گذشت چندین ماه از هلاکت علوش رفته رفته اختلافات نمایان تر شده و سرانجام نزاع های خونین در غوطه ی شرقی آغاز شد .

روز گذشته ویدوئی کوتاه که گفته میشود توسط فیلق الرحمان منتشر شده است ؛ در فضای مجازی پخش شد .این دوربین مخفی مربوط به جلسه ای بین فرماندهان فیلق الرحمان و لوا فجر الامه(وابسته به ارتش آزاد) و جیش الاسلام است که چندین هفته قبل از مرگ زهران علوش تصویربرداری شده و در آن طرفین حاضر در جلسه بشدت بایکدیگر سر 12میلیون دلاری که علوش از حامیان منطقه ای خود گرفته و برای حق مالکیت آن مشاجره میکنند .

لینک ویدئو : http://fs2.filegir.com/a7up/13135825_1742087912702013_1494432463_n.mp4

***

ترجمه فارسی گفتگو (از برادرمون مهدی رمیتی) :

-دوازده ملیون دلار از تونل مان وارد غوطه شرقی شدند.اینا مال همه هستند!

علوش: 12 ملیون دلار که وارد شدند مال جیش الاسلامند...به شما چه؟

-صبر کن صبر کن شما دارید از خون مردم غوطه سوء اسفاده میکنید!!

علوش: نه شما ! اینا مثلا مال شما بودند؟

-سبحان الله حرف شما را نه اسلام ونه قران ونه سنت قبول میکنند!مگه وقتی پیش حامیان رفتی وپول خواستی بنام کل غوطه نطلبیدی؟؟؟؟!

علوش: من بعنوان رهبر غوطه پیش حامیان رفتم ولی فقط بنام جیش الاسلام سخن گفتم و این پول ها برای جیش الاسلام اوردم.

-پس به چه حقی بعنوان رهبر غوطه رفتی؟؟؟

-علوش: من رهبر غوطه ام وحق دارم بعنوان رهبر غوطه برم.

-رهبر غوطه یعنی مسئولیت خوراک ومعیشت مردم غوطه بردوش بگیری وحمایت که از بیرون میاری به مردم بدهی!!!

-علوش: من هیچ دلاری برای غوطه نیاوردم ...من رفتم با حامیانی که 5 ساله دارند از جیش الاسلام حمایت میکنند ملاقات کردم و پول جیش الاسلام را اوردم..

-پس بعنوان فرمانده جیش الاسلام ملاقات کن.

-علوش: من بنام جیش الاسلام حمایت خواستم.

***

در هر صورت درگیریها در غوطه ی شرقی به حدی رسیده که تروریستهای جبهه النصره برای تصفیه نیروهای جیش الاسلام حتی از کمربندهای انفجاری استفاده میکنند!

این درگیریها در حالی در غوطه ی شرقی دمشق شدت گرفته که ارتش سوریه از سویی دیگر با فشاربه مواضع مسلحین در جنوب غوطه شرقی در محور بالا-دیرالعصافیر-رکابیه-مرج السلطان قصد فراری دادن و یا تکمیل محاصره مسلحین در مناطق پایین دستی را دارد.

اما با جبهه النصره و فیلق الرحمان با بستن خطوط امداد نیروهای جیش الاسلام در این محور از کمک و جابجایی جیش الاسلام جلوگیری میکند .

مطمئنا غوطه شرقی دمشق در آینده ای نزدیک شاهد تغییر و تحولات مهمی خواهد بود ..