زمزمه هایی شنیده میشه که هفته پیش ابراهیم جعفری، وزیر خارجه دولت حیدر العبادی سفری به ایران داشته تا در مورد دو موضوع رایزنی کنه:

اول: یاری دولت ایران برای کاهش قدرت جریان مالکی در عراق

دوم: کمک مجدد ایران در عملیات های عراق، مخصوصا در الانبار.

خبرهای زیادی از عراق شنیده میشه! مخصوصا بعد از اینکه شایعاتی منتشر شد که حاج قاسم در دیدار رودرو با حیدر العبادی حسابی بهش توپیده بوده (تایید رسمی نمیشه)البته این اصطحکاک ها بعد از عملیات تکریت به وفور دیده شد و باعث شد که حضور نیروهای مردمی شیعه در مناطق مختلف عراق به حداقل برسه که همین هم باعث پیشرویهای داعش شد.

بیشترین مشکل دولت فعلا با نیروهای کتائب حزب الله و عصائب اهل هست.

فعلا انگار دولت عبادی میخواد معامله ای رو انجام بده و در عوض فشار ایران به نوری المالکی برای ساکت شدن، اجازه ورود نیروهای شیعه به فرماندهی حاج قاسم رو به الانبار بده!.

اما در مورد نفوذ مالکی در عراق بگم که حیدر العبادی نمیخواد باور کنه که در فرماندهی ضعف داره و میخواد تقصیر ها رو گردن بقیه بندازه.حیدر العبادی این رویا رو در سر میپرورونه که ایران و آمریکا به حرفاش گوش بدن مخصوصا از ایران انتظار داره که فعالیت هاش رو زیر نظر مستشاران غربی بیاره.

نمونه این تفکر هم درخواست خودسرانه از نیروی هوایی آمریکا در عملیات تکریت بود که باعث شد بسیاری از فرماندهان اعتراض کنن..

نوری المالکی تنها به عنوان رییس دولت شناخته نمیشد بلکه به عنوان کسی که از پشتیبانی ایران و شیعیان بهره مند بود روی کار اومد و تونست عراق بعد از آمریکا رو یه تکونی بده!

برای همین هم هست با اینکه از ریاست کنار رفته اما هنوز ملت از تفکراتش حمایت میکنن.