🔹پس از گذشت دو ماه از محاصره مردم در شرق عربستان توسط رژیم آل سعود و ایجاد محدودیت های شدید، وضعیت این منطقه بهتر از سایر مناطق درگیر غرب آسیا نیست.

همان طور که در گزارشات قبلی نیز ارائه کردیم روش برخورد رژیم آل سعود با مردم مخالف و غیر همسو همانند رژیم اسرائیل است.
انسداد بین مسیرهای ارتباطی ، جدایی بین محلات ، تخریب ، بازداشت و.... اعمالی است که فقط در مناطق فلسطین اشغالی دیده می شود.

🔹اما دلیل این همه خشونت در شرق عربستان چیست؟
دشمنی مردم شرق عربستان و آل سعود ریشه تاریخی دارد ، اما عوامل تشدید درگیریهای ده سال را اخیر می توان :
ظلم آل سعود در حقوق عادی مردم ، سؤاستفاده از منابع طبیعی و نفت منطقه ، سرکوب اعتراضات ، اعدام شهید آیت الله نمر رهبر شیعیان عربستان ، ترور و بازداشت شخصیت های فرهنگی و مذهبی ، تخریب مناطق مسکونی ، حمایت مردم العوامیه از انقلاب و مقاومت اسلامی و... دانست.

🔹در حال حاضر نیز مردم در برابر ظلم آل سعود بی دفاع هستند و چاره ای جز صبر و مقاومت با خون ندارند.
اخیرا تجهیزات نظامی آل سعود در منطقه افزایش پیدا کرده است و به بهانه تجدید بافت فرسوده دست به تخریب منازل مردم شهر العوامیه زده اند.
جنبش و حرکت های مردمی نظیر حزب امت اسلامی ، احرار جزیرة العرب و... نیز تابحال مخالفت و نارضایتی خود را با بیانیه و... نشان داده اند که با توجه به تحولات اخیر احتمال دارد به درگیری سنگین تر روی بیاورند. البته در دو ماه اخیر چند حمله به تجهیزات و نظامیان سعودی انجام شده که تلفاتی هم در پی داشته است اما مشخص نیست توسط چه کسی یا گروهی انجام شده است.

در نهایت ،مساله ای که روزبروز روشن تر می شود سقوط آل سعود است. تنش با مقاومت اسلامی ، نبرد فرسایشی در یمن ، تیرگی روابط با قطر و حالا نارضایتی مردمی که هر لحظه ممکن است با جرقه ای امنیت حکومت پوشالی آل سعود روی هوا برود.

تصاویری از تخریب العوامیه