خاورمیانه جدید، پشتیبانی ترکیه از تروریست ها، ترکیه ای به وسعت عثمانی، کشور کردستان آزاد، ناروی غرب به اردوغان و ده ها جمله دیگه میتونه شامل تیتر این پست باشه..

دوستان خیلی تلاش کردم که مطلب طولانی نشه و این نوشته ای که میبینید خط خطش مهمه و جایی دیگه بهتون این توضیحات رو نمیدن.

سعی کنید با حوصله و دقیق مطالعه کنید..

بعد از انتخابات اخیر ترکیه خیلی سعی داشتم تحلیلی جامع از تئوری نحوه و لزوم تاسیس کشور کردستان آزاد رو منتشر کنم اما به علت عدم تسلط و ترس از اینکه مطلب ناقص بمونه، نمی گذاشت پیشبینی هام رو پیاده کنم ام.

اما با توجه به پیشروی کردها در یک هفته اخیر و اینکه این پیشروی ها دقیقا در راستای تئوریم بود، لازم دونستم مطلب و نقشه رو آماده کنم تا حداقل به صورت خلاصه شده اوضاع منطقه رو توضیح بدم..

از زمان صعود اخیر اخوان المسلمین در ترکیه تحت عنوان "حزب عدالت و توسعه"، تحلیل های زیادی در غرب و شرق برای این صعود جدید با هر مرحله از موفقیت سیاسی که این حزب به دست می آورد، آغاز شد..

روزنامه السفیر چاپ لبنان در مطلبی نوشت که در اکثر تحلیل ها، به "رؤیاهای امپراتوری عثمانی" در سر رهبران این حزب به ویژه در فاصله قرن های شانزدهم تا بیستم (1516- 1918) اشاره شده است.نویسنده این مطلب خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه اکثر این تحلیلها را قبول دارم، اما وقتی از تحولات و موفقیت های گروه اخوان المسلمین در ترکیه برای بازیابی نفوذ و گسترش سیاسی امپراتوری قدیم عثمانی صحبت می شد، گمان می کردم که نوعی مبالغه و زیاده روی در میان است..

با ملاحظه افزایش موج جنون عظمت و سلطه طلبی رجب طیب اردوغان رئیس حزب حاکم در ترکیه به تدریج دراینباره تجدید نظر کردم تا اینکه انتخابات پارلمانی اخیر در ترکیه آغاز شد که اردوغان در آن می خواست که اکثریت آرا را به دست آورد و وی به تنهایی درحکومت باشد و نظام سیاسی در آنکارا را به نظام ریاست جمهوری تبدیل کند؛ تا اردوغان عملاً به سلطانی کوچک تبدیل شود که میزان خواسته های سیاسی وی در داخل کشورش و در محیط منطقه ای یادآور میزان نفوذ سابق امپراطوری عثمانی باشد که از یک قرن پیش و در پایان جنگ جهانی اول فرو پاشید..

اما عامل تاریخی که باعث شد رویاهای مربوط به امپراتوری عثمانی محقق نشود، این بار از داخل نظام سیاسی ترکیه بود ، به گونه ای که اخوان المسلمین در ترکیه ، همانند اخوان المسلمین در دیگر کشورهای عربی به ویژه در قاهره پایتخت مصربه خواسته هایش رسید، همانند مردم مصر که به دنبال انقلاب مردمی سی ام ژوئن که اخوان المسلمین را انتخاب کردند و یک سال پس از به قدرت رسیدن آنان در انتخاباتی دموکراتیک دچار فروپاشی شد..

اما نحوه این فروپاشی به جای اینکه منو خوشحال کنه، باعث نگرانی من شد.

بر خلاف تحلیلگران صدا و سیمایی که با تیتر های درشت خبر از شکست نقشه های اردوغان میدادن و اون رو بهترین حالت در انتخابات صورت گرفته می دیدن، تحلیل های صورت گرفته در امر انتخابات کاملا نشون میداد که کردها برای یک دل شدن، مهندسی شده اند.

البته اینکه کردها در کنار هم باشن برای هر ذهنیتی، قابل قبوله اما باید بهتون بگم که کردهای ترکیه هیچ زمانی به جز این انتخابات اینگونه همدلی نداشتن.

البته رصد اینکه این همدلی چگونه ایجاد شد هم حقایق زیادی رو روشن میکنه ( برای این همدلی، مهندسین انتخاباتی حتی پروژه بمبگذاری در ستادها رو هم اجرا کردند!!)

اما منظور از "این زمان" دقیقا به چه زمانی اشاره داره؟

منظور از این زمان، بازه ای هست که کردهای سوریه طی چند ماه نبرد از سقوط کوبانی به جایی رسیدن که بیشتر شهر های داعش در مناطق کردنشین و حتی مناطق مجاور رو گرفتن (دقیقا در مرز فرضی کردستان آزاد)اقلیم کردستان بارها بر استقلال پافشاری کرده و حتی گام های عملی برداشته (دقیقا مناطق فرضی کردستان عراق).

حال چه مطلبی میخواد به مخاطب رسونده بشه؟

به صورت پوست کنده بگم:

پشتیبانها و ایجاد کننده های داعش، النصره و ... با توجه به وضعیت منطقه ای به دو نتیجه مهم رسیدن:

1- اینکه داعش در عراق موندگار نیست2- داعش و تروریستها حتی در سوریه هم اگر موندگار باشن باز اون هدف اصلی که گرفتن کل کشور سوریه و قسمت هایی از لبنان هست (یا حداقل منطقه عرسال در مرز با لبنان و جولان در مرز با فلسطین) رو نمیتونن تحقق ببخشن! و برای همین باز هم اسرائیل امنیت نخواهند داشت..

حال نقش کردستان آزاد چه خواهد بود؟

در صورت اجرای این پروژه، کردستان آزاد نمونه ای مستقل تر و جری تر از اقلیم خواهد شد که در واقع حیاط خلوت غرب در قلب خاورمیانه خواهد بود!

بهترین کاربری این خطه استقرار انواع تجهیزات برای جلوگیری از حمله احتمالی ایران به اسرائیل و تضعیف عراق، سوریه، ایران و ترکیه هستش.البته صد ها مزیت دیگه هم میشه واسش ذکر کرد که بعضی از مهمترین آنها در مباحث آخر الزمانی میگنجه!!!!.

دیگه خیلی طولانی شد.انشالله اگر کسی سوال داشت در نظر ها جواب میدم..

ولی یه سوال مهم برای خودم هنوز بدون جواب مونده، آیا اردوغان فرد زرنگی بود که با وعده احیای امپراطوری ملتش رو نزدیک به پانزده سال در راه اجرای هدف آمریکا و اسرائیل پیش برد؛ یا فرد احمقی بود که فکر میکرد که واقعا میتونه و میزارن که این کار رو انجام بده و برای همین انقدر در راستای خاورمیانه جدید کار کرد.

البته من نمیگم این تئوری به صورت صد در صدی اجرا خواهد شد یا نه؛ اما تمامی علائم حاکی از اجرای این هدفه (حتی اگر لازم باشه از مناطق آرام کردنشین ایران هم بگذرن!).