از صبح دیروز ارتش سوریه عملیات وسیعی رو در شمال لاذقیه شروع کرد.پیش زمینه ی این حمله ، دیروز جنگنده ها مقرهای مسلحین در عین العیدو و سلمی را هدف قرار دادند که حدود ٥٠ نفر از مسلحین در این حمله به هلاکت رسیدند.

عملیاتی دیروز صبح از سه محور شروع شد، محور اول از شرق کوه نبی یونس به سمت روستای سکر و ساروت، محور دوم از تپه شیخ محمد به سمت کتف الغدر و غنمة و محور سوم به سمت رشوان و ملوحة و زیتونة..

هدف اول تسلط بر سلسله بلندیهای جب الاحمر و تپه های اطراف آن المدورة، الزعیترة و عنطوز است که بر غرب دشت غاب (محور بحصه-سرمانیه) مشرف است..

بلندیهای جب الاحمر شامل ٥ تپه هست که منابع ارتش از آزادسازی سه تپه در درگیریهای امروز خبر دادند..

ارتش در سالهای گذشته ٥ بار برای تسلط به جنوب جبل اکراد حمله کردند که هر دفعه ناکام بوده.در درگیریهای دیروز سهل الغاب و شمال لاذقیه ٣٧ نفر از مسلحین شامل ابو حمید فرمانده تیپ شام الامة به هلاکت رسیدند و دو نفر شامل یک ترکستانی اسیر شدند.

از آنجایی که شمال لاذقیه بزرگترین مقر زبده ترین مسلحین خارجی حاضر در سوریه شامل مسلحین چچنی،قفقازی،ترکستانی و آسیای میانه هست، حداقل نفع این عملیات درگیر کردن بخش عمده ای از این نیروها در جبل اکراد و کم کردن مشارکت آنها در نبردهای دشت غاب هست. این نیروها پررنگترین نقش رو در عملیات های ادلب داشتند که منجر به تصرف ادلب تا جسرالشغور به دست مسلحین شد.

ابو حمید فرمانده تیپ شام الامة