به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری عمان؛ اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن روز جمعه از احتمال آتش بس 72 ساعته در یمن بعد از گفت و گو در مسقط با نمایندگان جنبش انصار الله خبر داد.

یمن از 18 ماه قبل وارد جنگی نابرابر با عربستان سعودی و ائتلاف عربی - آمریکایی و نیروهای مزدور و وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن رو برو است.

شیخ احمد با اشاره به اینکه جنبش انصار الله و متحدانش موافقت خود را با آتش بس اعلام کرده اند؛ از سفر خود به ریاض برای گفت و گو با منصور هادی خبر داد.بعد از تعلیق مذاکرات صلح که از سه ماه قبل در کویت زیر نظر سازمان ملل متحد برگزار می شد اوضاع در یمن با تشدید درگیری ها وخیم تر شده است.ولد شیخ احمد اواخر اوت در نشست شورای امنیت سازمان ملل برقراری دوباره آتش بس را به منظور ایجاد امیدواری درباره از سرگیری مذاکرات صلح ضروری توصیف کرد.

فرستاده سازمان ملل با تاکید بر اینکه « راه حل دیگری غیر از راه حل سیاسی وجود ندارد و همه طرف ها درباره این موضوع اتفاق نظر دارند » از سفر خود به پاریس در روزهای آتی در چارچوب تماس های دیپلماتیک و دیدار با ژان مارک ارو وزیر امور خارجه فرانسه خبر داد.

🔸🔸🔸

در همین راستا پایگاه خبری عدن پست ادعا کرد که به سندی دست یافته که حاوی جزییات طرح تازه ولد شیخ برای آغاز گفتگو هاست ،بر اساس این طرح علاوه بر آغاز آتش بس سه روزه و باز شدن فرودگاه صنعا روندی پیشنهاد شده که طی آن فرایند سیاسی و نظامی بحران یمن به صورت موازی پیش رود و مهمترین نکته آن که نبود آن در طرح قبلی موجب شد انصار الله از امضای آن خودداری کند ،انتخاب یک معاون رییس جمهور با توافق طرفین توسط منصور هادی است ،لازم به ذکر است هنوز هیچ یک از طرفین در خصوص جزییات طرح اظهار نظر نکرده اند .