خبرهای ضد و نقیضی از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه و در واقع شمال حلب وجود داره ،

در هفته ی گذشته اعلام شد که ترکیه و آمریکا بر سر ایجاد چنین منطقه ای به توافق رسیدند ؛ با این حال این امر توسط جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تکذیب شد و طرفهای آمریکایی منکر این مدعا شدند .

اردوغان و ترکیه به دنبال ایجاد منطقه ای امن و پرواز ممنوع به منظور پشتیبانی بیشتر از مخالفین و تروریستها در شمال حلب هست و همواره برای ایجاد و عملی کردن این طرح تلاش کرده .

اولین گام این برنامه ، پاکسازی شمال حلب از داعش اعلام شده ... دواعش هم در پی این ماجرا در حال آماده سازی خود در شمال حلب هستند ؛ در فضای مجازی تصاویری منتشر شده که داعش در حال حفر خندق و مین گذاری مناطق مرزی جرابلس هستند .

البته شایان به ذکر هست که اردوغان یکی از اهداف این برنامه رو ، برگرداندنه تعداد زیادی از آوارگان سوری به این منطقه هست که در طی این 4 ساله به ترکیه پناهنده شدند !

ترکیه در طول بحران سوریه سابقه تجاوز به خاک سوریه را دارد که بارزترینش ورود چندین کیلومتری به داخل خاک سوریه و منتقل کردن جسد و استخوانهای ! پادشاه عثمانی به مناطق مرزی ترکیه هست ولی اینبار فرق میکنه ...

آنچیزی که اردوغان و ترکیه در مورد منطقه امن در سر داره میتونه معادلات سوریه رو به کلی تغییر بده و این حرکتی خطرناک و متحورانه هست .

چیزی که ترکیه به دنبالش هست ، رسمیت بخشیدن به تجاوز احتمالی آینده به سوریه هست ، از اینرو تمام سعیش رو میکنه تا طرفهای غربی و بخصوص آمریکا رو همراه خودش کنه ..

ترکیه نیاز به چراغ سبز آمریکا داره ...