مسیر کاستلو همچنان زیر آتش ارتش سوریه هست و هر تحرکی به خوبی رصد میشه .

با توجه به عقب نشینی یکباره ی تروریست ها از مواضعشان در لاذقیه و خبر بازگشت تعداد زیادی از نیروهای ترکستانی و خارجی از لاذقیه به سمت ادلب ، مطمئنا غرب حلب در روزهای آتی شاهد نبردهای سخت تری خواهد بود .

این تحرکات در حالی صورت میگیره که زمزمه ی عملیات گسترده در غرب حلب توسط نیروهای ارتش سوریه و مقاومت شدت گرفته و مسلحین احساس خطر کردند .

ضمن آنکه مطمئنا تحولات دیشب ترکیه نیز در این امر بی تاثیر نبود .

چند نکته ی کلیدی را نباید فراموش کرد که میتواند در روشن کردن قضیه کمک کند ؛

این موضوع رو بخاطر داشته باشید که در نبردهای اخیر غرب حلب و مسیر کاستلو ترکمن های تحت حمایت ترکیه بصورت تلویحی از حمایت به مراتب کمتری از طرف ترکیه برخوردار بودند ..

طبیعتا ارتش آزادی ها هم از این امر مستثنی نیستند ، ترکیه قدرت معنوی ارتش آزادیهاست و آنها نیز به نوعی تنها جنگیدند .

احرارالشام هم به دلایلی که گفته میشه عدم توجیه پذیری جنگ و برای جلوگیری از کاهش روحیه ی نیروهای خودی (بعلت شکست محتمل) از شرکت در این نبردها خودداری کرد .

و همه ی اینها بعد از تحولات اخیر در روابط ترکیه و روسیه و نزدیک شدن مواضع ترکیه به روسیه بر اساس آنچه که از ابراز پشیمانی و عذرخواهی اردوغان از پوتین در قالب پیگیری موضوع خلبان کشته شده روسی یاد میشه ، صورت گرفت .

اما بعد ..

برای چندمین بار پیاپی حلب در آستانه ی محاصره ی کامل قرار گرفته و دوباره اینبار هم حوداث عجیبی صورت گرفت تا محاصره حلب را تحت شعاع قرار بده تا این امر صورت نگیرد .

1- مذاکرات جان کری با ولادمیر پوتین و سعی در نزدیک کردن دیدگاه ها در قبال سوریه

2- کودتای مشکوک در ترکیه

هنوز ابعاد کودتا مشخص نشده و نمیشه درست نظر داد .

اما ترکیه و اردوغان چنان پای خود را در گرداب سوریه فرو برده اند که اگر بخواهند در بحث حمایت از معارضان سوریه مقداری تغییر مواضع دهند ، این امر گریبان آنها را خواهد گرفت .

ابعاد مذاکرات روسیه و آمریکا هنوز کامل مشخص نیست ، باید دید اینبار هم آیا مثل آتش بس ناگهانی گذشته (پس از عملیات محرم و پیشروی نیروهای مقاومت در شمال و جنوب حلب) شاهد یک  حرکت سیاسی و محافظه کارانه دیگر خواهیم بود و یا عزم جدی برای پایان کار محاصره وجود دارد .

هدف قرار  گرفتن خودروی مسلحین در مسیر کاستیلو