متن زیر دو روز پیش به قلم آقای آبشناس در رسانه ها منتشر شد .

از اونجا که این متن دارای نکات خوبیه و شبهات تعدادی از دوستان رو در مورد مسائل یمن پاسخ میده در چند بخش میذارمش .

**تحلیل صدای روسیه از آینده جنگ یمن 1 (مشروعیت منصور هادی)

اگر عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور شرعی و مورد حمایت مردم یمن است، پس چگونه است که هیچ کس در یمن حاضر نیست از او حمایت کند و وی مدام در حال فرار می باشد؟

او چگونه فردی است که ادعای ریاست جمهوری دارد، ولی در کاخ های کشور های دیگر خوش می گذراند و تقاضای بمباران مردم خود را می کند؟

اگر فقط شیعیان حوثی در یمن شورش کرده بودند که سنی های این کشور به دلیل کثرت عددی و قبیله ای توانایی ایستادن در مقابل آنها را داشتند، اما سنی ها و حتی گروه های حزبی غیر مذهبی و ارتش هم با آنها همپیمان هستند و این انقلاب را به یک انقلاب فراجناحی و فرامذهبی تبدیل کرده و این مساله خطر بزرگی برای همسایه شمالی یمن یعنی عربستان به حساب می آید.

چرا که با همه تلاش هایش نتوانست جنگ یمن را به جنگ شیعه و سنی تبدیل کند. جای تاسف دارد که یورش صدام حسین به کویت که آن هم با "حمایت ضمنی!" ایالات متحده بود درس عبرتی برای عرب ها نشد.

چرا کشورهای عربی برای حمایت از ملت فلسطین که هم عرب است و هم سنی وارد عمل نشدند؟

ایالات متحده آمریکا می خواهد بر یمن تسلط داشته باشد، اما به دلیل اینکه شرایط یمن به آن این اجازه را نمی داد و نمی خواهد خود مستقیم وارد عمل شود عربستان را جلو انداخته و خود پشت صحنه اداره امور را در اختیار دارد.