بهترین سازه های متداول در مقابل حملات انفجاری، سازه های اسکلت بتنی هستند.

واقعا این نوع سازه ها هستن که معادلات در دمشق و حلب رو بهم زدن.

مقاومت های مثال زدنی نیروهای سوری در بیمارستان کندی، زندان حلب، بیمارستان جسر الشغور، اداره اطلاعات نیروی هوایی و ... در این نوع سازه ها اتفاق افتادن..

با اینکه رعایت اصول پدافند غیر عامل در کشورهای دوست و جبهه ی مقاومت دارای مشکلاتی هست، اما این اصول به صورت سفت و سخت توسط کشورهای دشمن محور مقاومت به خصوص اسراییل در حال انجام هست .

با نگاهی به شیوه شهرک سازی صیهونیست ها به سادگی میشه فهمید که اونها اصول شهرسازی رو فدای مباحث پدافندی میکنن..صیهونیست ها در مناطق حاشیه ای، استراتژی دفاع جزیره ای رو انتخاب کردن. به این صورت که شهرک ها رو روی تپه ها و به صورت حداقل دولایه سازه بتنی میسازند. این آرایش ساختمان ها تداعی کننده قلعه های قدیم هست که البته با توجه به دولایه بودن و منفک بودن سازه ها، برتری هایی هم نسبت به طرح قدیمی داره.علاوه بر این با تخریب عوارض زمین و خانه های سنتی در اطراف شهرک ها، تسلط خودشون رو بر منطقه افزایش میدن..

فکر نکنم زیاد وقت کنم که به این جور مباحث بپردازم ولی سعی میکنم که هر چند وقت یه بار این جور مسائل رو تشریح کنم. اگر شما هم به این نوع مطالب دسترسی دارید لطفا منتشر کنید تا همه استفاده کنن.

/حمیدرضا