تصویر زیر مربوط به فعالترین جبهه های نبرد در سوریه میباشد ..

جبهه ی جنوب که شمال مناطق مرزی اردن و گذرگاه نصیب و درعا و قنیطره است که وضعیت بیشتر به نفع تروریستهای مسلح هست.

جبهه ی غوطه شرقی دمشق که برتری نسبی از آن ارتش سوریه میباشد.

جبهه ی درگیری در صحرای سوریه که از مناطق اطراف تدمر تا سلمیه امتداد دارد ؛ در این جبهه هیچکدام از طرفین برتری ملموسی ندارند و گاها مناطق دست به دست میشوند.

جبهه ی شمال حماه با پیشروی اخیر ارتش در مورک و دست برتر ارتش در ادامه ی پیشروی ها به سمت لطامنه و کفرزیتا با برتری محسوس به سود ارتش میباشد.

جبهه ی شمال شرق لاذقیه و کوههای اکراد (جبل الاکراد) نیز مسلحین در موضع ضعف قرار دارند.

جبهه ی شهر حلب با وجود تعدد گروههای مسلح اطراف شهر شاهد پیشروی ها کند اما ادامه دار ارتش سوریه و خط مقاومت است .

جهه ی شمال حلب و مناطق اعزاز ، مارع و .... بعد از مدتها سکون همچنان خاموش است و نه داعشیان پیشروی میکنند و نه مسلحین اقدامی در خور انجام میدهند ... کوبانی بشدت توجه داعش را در شمال سوریه به خود معطوف کرده است ..

جبهه ی شمال رقه و همان کوبانی معروف که در این ماه اخیر تیتر اصلی بسیاری از خبرگزاریهای منطقه و جهان بود نیز همچنان شاهد درگیریهای گاه شدید و گاه چراکنده است و پیروز مطلقی نداشته است ..

 

جبهه ی دیرالزور شاهد درگیریهای پراکنده بوده و با وجود اینکه در هفته های اخیر ارتش سمج سوریه (حداقل در دیرالزور اینگونه هست ) پیشرویهایی در شهر داشته و تروریستهای داعش را از راه زمینی در شهر محاصره کردند ؛ با اینحال با در نظر گرفتن وسعت منطقه که بیشتر در اختیار داعش میباشد ؛ باید گفت هیچکدام پیروز مطلق نیستند.

 

جبهه ی شمال دیرالزور و مناطق شمال شرق سوریه با همگاری مناسب ارتش و اکراد به نفع اکراد حاضر در منطقه است ؛ به گونه ای قامشلی و حسکه به نمادی از مقاومت تبدیل شده اند ..

 

آخرین جبهه ی مرزی در گوشه ی غربی سوریه و در شمال کوهستان سنجار واقع است که از ابتدای درگیریها بدلیل حضور گسترده ی دواعش در عراق و نقاط مرزی منطقه بیشتر به نفع داعش بوده ... هرچند که گذرگاه مرزی ناحیه ربیعه در دست اکراد است ولی حضور داعش بسیار پررنگ و دائمی میباشد

B2EhT2wCYAABwFq.jpg