عادل ترمس از اهالی برج البراجنه همان شهیدی هست که سومین تروریست انتحاری رو قبل از ورود به داخل مسجد امام حسین (ع) متوقف کرد وبر اثر انفجار انتحاری به شهادت رسید.

از عادل ترمس که یک ماه قبل آخرین سالگرد ازدواج با همسرش رو برگزار کرد،دو فرزند دختر و پسر به جا مانده. شهرک طلوسه جنوبی امروز میزبان شهید عادل ترمس بود که با بدن خود مانع از افزایش تعداد شهدای حادثه تروریستی برج البراجنه شد.

مراسم باشکوه تشییع از مقابل منزل این شهید در شهرک طلوسه آغاز شد و تا آرامگاه ابدی وی ادامه یافت و در آنجا پس از اقامه نماز به خاک سپرده شد.نکته قابل توجه در مورد جنایت تروریستی ضاحیه بیروت لبنان واکنش مخالفین سوری نسبت به آن بود.

بدنه عام مخالفین که همه با اعتقادات و طرز تفکر غالبشون آشنا هستن، انتظار زیادی ازشون نمیره. طبق انتظار اکثرا ابراز شادی کردن از این فاجعه تروریستی در لبنان. بر خلاف ادعای مخالفین مبنی بر دشمنی با داعش و مخالفت با تروریسم، در مورد بمبگذاری برج البراجنه که شهروندان بی گناه را هدف قرار داد، نه تنها حاضر به محکوم کردن این جنایت نشدند بلکه خیلیهاشون دست از طعنه زدن،لودگی و تنفرپراکنی علیه حزب الله و قربانیان جنایت ضاحیه برنداشتن...

چهره های مطرح رسانه ای مخالفین که باید دیدگاه های انسانی تر و متمدنانه تری داشته باشن هم دست کمی از بقیه مخالفین نداشتند.

در غرب هم یا سیاستمداران غربی سکوت کردند یا رسانه های غربی مثل بی بی سی و رویترز سعی کردند با انتخاب تیترهای هدف دار جنایت تروریستها در کشتار مردم عادی رو کمرنگ جلوه بدن.بعضی هم مثل سناتور آمریکایی اورت اشترن از این حمله تروریستی استقبال کرده و آرزو کردند بمب گذاری های بیشتری در مناطق تحت کنترل حزب الله اتفاق بیفته!

پ.ن:

در رسانه های فارسی زبان به اشتباه اسم شهید "حسین یاغی" و از مسئولین امنیتی حزب الله عنوان شده که همراه با دخترش در این حمله به شهادت رسیدند. در حالیکه هیچکدام از اطلاعات درست نیست. دختر شهید ترمس هنگام انفجار انتحاری در آغوش پدر نبوده .