ریف درعا - تل قرین :

ارتش سوریه تلاش مسلحین برای نفوذ به اطراف تل قرین (تل ابوحامد) رو ناکام گذاشت.

افراد مسلح از محور کفرناسج-تل عنتر قصد نزدیک شدن به تل قرین رو داشتند که ارتش سوریه با سلاح های سنگین و همچنین جنگنده های روسی از هوا مانع از تحقق یافتن هدف مسلحین شدند.همچنین ارتش سوریه عقبه تروریست ها رو در مثلث مرگ ( منطقه مابین سه استان ریف دمشق-درعا-قنیطره) از جمله کفرناسج،المال،طیحه،عقربا و الحاره رو هدف حملات توپخانه قرار داد.

در حمله توپخانه ارتش سوریه به مقر مسلحین در شهر الحاره در ریف درعا، محمد خضر الوادی "ابو کرم" فرمانده گردان موسوم به طلحه و زبیر و چند عضو دیگر این گروه کشته شدند.

محور مثلث مرگ از سه شنبه، چهار روز پیش و با اعلام معرکه جدید مسلحین موسوم به "ان عدتم عدنا" با هدف تصرف چند نقطه استراتژیک در منطقه مثلث مرگ از جمله تل قرین فعال شد و تاکنون با شکست کامل مواجه شده.

غرب شهر حلب :

صبح جمعه مسلحین عمدتا وابسته به جیش المجاهدین و نورالدین زنکی مستقر در محور راشدین-منصوره حملاتی رو به سمت منطقه فامیلی هاوس سازماندهی کردند که توسط ارتش سوریه سد شد.

ریف حلب شرقی - نیروگاه حرارتی :

پس از اینکه پنجشنبه ارتش سوریه موفق شد روستاهای جب غبشه و السین رو آزاد کنه داعش هم با ارسال انتحاری های خودش سعی در بازپس گیری مناطق آزاد شده داشت که با شکست مواجه شد . امروز هم درگیری های پراکنده در اطراف نیروگاه حرارتی گزارش شده.

ریف حلب شمالی :

پس از اینکه ارتش ترکیه شب گذشته منطقه عفرین رو هدف حملات کم سابقه توپخانه قرار داد که به کشته شدن دو نفر منجر شد ، امروز کردها حملاتی که سمت روستای کفرخاشر در شمال شرق منغ داشتند که تا این لحظه نتیجه ای در بر نداشته.

درگیری های پراکنده در محور طاموره-خراب اطراف عندان هم بین نیروهای مقاومت و جبهه النصره ادامه داره، جنگنده های روسی هم امروز در چند نوبت عندان و حیان رو هدف قرار دادند.

وضعیت مارع :

مسلحین در مارع بر سر سه راهی قرار دارند، پس از سقوط تل رفعت، مسلحین در مارع در وضعیت شبه محاصره قرار گرفته و نیروهای کرد از اونها خواستند شهر رو تسلیم کنند تا اونها هم مسیر امنی رو برای عقب نشینی مسلحین به اعزاز فراهم کنند.

این وسط داعشی ها هم بیکار نبودند و همین پیشنهاد تسلیم شهر به داعش رو به مسلحین مارع دادند، از نظر ایدئولوژیکی مسلحین مارع به داعش بسیار نزدیک تر هستند تا به کردها، پس اگر فردا خبر تسلیم کردن شهر به داعش رو شنیدید زیاد تعجب نکنید.

پس در حال حاضر مسلحین در مارع بر سر سه راهی قرار دارند، تسلیم شهر به کردها، تسلیم شهر به داعش یا ماندن در شهر و جنگیدن با علم به شکستی قطعی.

ریف لاذقیه شمالی :

پس از اینکه دو روز گذشته ارتش سوریه شهر استراتژیک کنسبا رو آزاد کرد، از دیروز درگیری ها در محور کبانی و ارتفاعات اطرافش آغاز شده که چه بسا کبانی از کنسبا هم استراتژیک تر هست، با سقوط کبانی به علت اشرافی که بر روستای سرمانیه و منطقه سهل الغاب داره این منطقه بیش از پیش در تیررس ارتش سوریه خواهد بود.

ریف دمشق - داریا :

ارتش سوریه ضمن حملات بشکه ای روزانه و روتین بر روی داریا سعی در پیشروی در شهر هم داره . دیروز گزارش شد حاره الدیارنه در داریا هم به کنترل ارتش سوریه درآمده.

ریف دمشق - غوطه شرقی :

درگیری ها در محور مرج در منطقه تل فرزات و فضائیه همچنان ادامه داره، دیروز هم گزارش ها حکایت از تلاش ارتش سوریه در محدوده پل زملکا برای جدا کردن جوبر از زملکا و غوطه شرقی داره.

ریف حماه :

ارتش سوریه ضمن پیشروی در اطراف جاده اثریه-رقه در ریف حماه شمال شرقی موفق شد دو تپه از رشته کوههای مارینا حدفاصل دو استان حماه و رقه رو تصرف کنه.