بنا العابد پس از راه اندازی حساب توییتریش در سپتامبر ۲۰۱۶ به عنوان دختر ۷ ساله که از حلب تحت محاصره توییت می کند به سرعت مشهور و در رسانه های جریان غالب غربی و عربی به عنوان صدای کودکان شرق حلب تبلیغ و معرفی شد.

نکته ی قابل توجه غیر از رشد غیر عادی فالوورهای صفحه او در چند هفته به بیش از ۱۰۰ هزار رسید که حمایت هماهنگ صفحات مخالفین و مسلحین سوری به عنوان اولین دنبال کنندگان حساب او جالب توجه بود.

توییتهای بنا پیامهای سیاسی را به زبان انگلیسی در حد پیشرفته و فراتر از سطح یک دختر ۷ ساله سوری منتقل و سریعا در رسانه های بزرگ تصویری دنیا پوشش داده می شد. پس از خروج بنا و خانواده اش به همراه آخرین گروه غیرنظامیان و مسلحین از حلب (سر جمع حدود ۱۹هزار نفر) اهمیت تبلیغاتی او هم کاهش یافت و غیر از عکس با اردوغان کمتر تصویر یا ویدیویی از او منتشر شد.

تا اینکه چند روز پیش در برنامه ای از یکی از شبکه های تلویزیونی ترکیه مصاحبه مجری با بنا پخش شد. نکته جالب این بود که زمانی که مجری سعی در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی با بنا داشت، او مشخصا از درک ساده ترین کلمات و جملات به انگلیسی هم ناتوان بود و تنها یک جمله بی ربط را به صورت طوطی وار تکرار می کرد.

ترجمه بخشی از مصاحبه:

مجری: تو غذاهای استانبول را دوست داری؟

بنا: بله.

مجری: بنا تو چه غذایی را در استانبول را دوست داری؟

بنا: نجات دهید، کودکان سوری را نجات دهید!

مجری: تو استانبول را دوست داری؟(مادر بنا سوال اول را به عربی برای او ترجمه می کند)

بنا: ماهی!

طبق قوانین بین المللی حقوق کودک آنچه در این چند ماه در مورد بنای ۷ ساله اتفاق افتاد می تواند مصداق سوء استفاده ابزاری از کودکان در جهت مقاصد سیاسی و مستلزم مجازات کیفری برای والدین او و رسانه های درگیر در این مساله باشد.