💢 شورای نظامی باب با صدور بیانیەای اعلام موجودیت کردە و پیمان خود را برای آزادی باب و شهروندان منطقە مذکور از "تبهکاران" عنوان نمودە است. (به کلمه تبهکاران دقت شود.)
💢 اگر به یاد داشته باشید قبل از شروع عملیات منبج هم گروهی تحت عنوان "شورای نظامی منبج" اعلام موجودیت کرد.
💢 پس از "باز تصرف" منبج روز یکشنبە ١٤ آگوست نیروی ائتلافی متشکل از ٧ نیروی انقلابی باب در یکی از روستاهای منطقە باب ضمن اعلام تأسیس شورای نظامی باب پیمان یاد کردند کە منطقە را از تبهکاران  پاکسازی کنند.
💢 در بیانیە بە وضعیت آشفتە منطقە و سوریە اشارە شدە و مداخلە نیروهای منطقەای در بحران سوریە را عامل فلاکت خلق سوریە عنوان نمودە است. بر این اساس شورای نظامی باب تنها راە حل چارەیابی بحران سوریە را واگذاری سرنوشت خلقهای سوریە بە خود خلقها و ترویج دمکراسی و عدم مداخلە نیروهای منطقەای عنوان کردە است.
💢در بخش دیگری از بیانیە بە نیاز حیاتی منطقە باب بە تأسیس جبهەای مشترک برای بیرون راندن تبهکاران داعش و ادارە منطقە از سوی نیروهای محلی اشارە شدە است.
در این بیانیە اعلام شد کە شورای نظامی باب از ١٦ فرماندهی تشکیل شدە است و جمال موسی فرماندهی کل و هرکدام از یوسف محمد، احمد ابوجبل و سلطان محمود هم مشاوران وی خواهند بود.
💢نیروهایی کە در شورای نظامی باب گرد هم آمدەاند عبارتند از؛
جبهە انقلابی شهر باب ، تیپ شهدای قباسین ، تیپ السلاجقە ، گردان شهدای روستاهای باب ، گردان احرار أریما ، تیپ شهید سلو الرأی  و تیپ شهدای الکبا
در پایان بیانیە مذکور اعلام شدە است کە شورای نظامی باب سوگند یاد می‌کنند کە با همە نیروی خود و با ایمان بە حقوق حقە خود و پشتیبانی خلق و رزمندگان نیروهای دمکراتیک سوریە کە ائتلاف بین‌المللی هم از آن حمایت می‌کند، شهر باب و همە روستاهای آن را آزاد خواهند نمود.
💢 شهر الباب از نفت خیز ترین شهرهای سوریه و در واقع پایتخت داعش در استان حلب به شمار میرود. تصرف این شهر توسط کوردها شاید از آنجهت که این شهر و منابع نفتی آن برای دولت سوریه بسیار مهم است می تواند به بروز درگیری با ارتش منجر شود.
💢 کردها بعد از تصرف منبج ۳ گزینه دارند:
1 حمله به رقه
2 حمله به جرابلس
3 حمله به الباب

💢 کردها در حالی در این بیانیه نسبت به حضور قدرت‌های منطقه ای واکنش نشان داده اند که خود تحت پشتیبانیهای قدرت‌های فرامنطقه ای موفق به پیشروی های اخیر شده اند.

از 👈 @resnews