با پیشروی نیروهای حشدالشعبی در جنوب سنجار و شروع عملیات پاکسازی روستاهای ایزدی، نیروهای ایزدی که در کنار پیشمرگه در منطقه عمومی شهر و کوه سنجار بودند به حشد ملحق شده و امروز به صورت رسمی از پرچم خود رونمایی کردند.
🔹 نکته دیگر احتمال خروج نیروهای YPJ و PKK  و به صورت کلی نیروهای غیر بومی از منطقه غرب سنجار است. این نیروها که قبل از این با عدم همکاری پیشمرگه در رفع حصر آوارگان ایزدی حاضر روی کوه سنجار اکثرا از سوریه وارد عراق شدند.
حال احتمال این میرود با خروج این نیروها، مناطق آنها به حشد الشعبی یا به صورت کلی نیروهای نظامی عراق  (و نه اقلیم کردستان) تحویل داده شود.
🔹  در واکنش به جدال های لفظی که منجر به موضع گیری سخنگوی نیروهای SDF شد، سخنگوی حشدالشعبی (همانطور که قبلا عادی العامری مطرح کرد) وارد سوریه نخواهد شد و به پاکسازی منطقه بعاج و امن سازی مرز ادامه خواهند داد.

لازم به ذکر است، اقلیم کردستان طی سه سال گذشته و در جنگ با داعش، مناطق تحت تسلط رسمی خود را به حدودا یک و نیم برابر مرزهای تعیین شده طی قراردادهای رسمی رسانده است.
از جمله این مناطق، استان کرکوک و مناطق غربی دریاچه سد موصل است.
در نقشه می توانید حد مرزی رسمی اقلیم کردستان عراق را با خط زرد کمرنگ

https://www.google.com/maps/d/viewer?hl=en&hl=en&authuser=0&authuser=0&mid=1M-_ymjR9xwOK7KMikOcUFSAE1ac&ll=35.816333443531825%2C44.79822740625002&z=7