از دیروز آرامش به شهر طرابلس بازگشته و ارتش لبنان موفق شد حمله ی مسلحین تکفیری به شهر مهم طرابلس را بطور کامل دفع کند .

ارتش لبنان طی عملیاتی اقدام به بازداشت بیش از 120 نفر از اعضای هسته های عملیاتی مسلحین تکفیری نمود که بعد از دستگیری ها آرامش رفته رفته به شهر بازگشت .

ارتش لبنان مقادیر بسیاری مهمات و اسلحه در منطقه باب التبانه شهر طرابلس کشف وضبط کرد، که این مهمات و اسلحه برای چند ماه تروریست ها کافی بود.ذخیره کردن این مقدار اسلحه و مهمات، نشان می‌دهد که تروریست‌ها می‌خواستند شمال لبنان را تصرف کنند.

تروریستی به نام " احمد المیقاتی " در بازجویی‌ها اعتراف کرد که داعش می‌خواست با اجرای حملات تروریستی مناطق عاصون، بخعون ، سیر الضنیه و بقاع صفرین را تصرف و منطقه القلمون سوریه را به مناطق ساحلی لبنان وصل کند، که ارتش با استناد به این اعترافات به مخفیگاه های تروریست‌ها در مناطقی مانند المنیه و الضنیه و روستاهای استان عکار حمله کرد  .

خطر توطئه‌هایی که برای شمال لبنان آماده شده، از توطئه هایی که برای جنوب این کشور طرح ریزی شده است، کمتر نیست؛ و ارتش برهمین اساس به مخفیگاه های تروریست ها در شهر صیدا حمله کرد تا مانع وقوع هر گونه حمله تروریستی احتمالی از سوی نیروهای " احمد الاسیر" فراری شود.

ارتش هم اکنون کنترل کامل منطقه باب التبانه را در دست دارد و تعدادی بمب را خنثی کرده است و دیگر صدای گلوله افراد مسلح در این منطقه شنیده نمی شود و تعدادی فرد مسلح را تعقیب می کند .ارتش به گروه های تروریستی شهر طرابلس اعلام کرده است که چاره ای بجز تسلیم شدن ندارند .
احمد المیقاتی اعتراف کرد که درپی تصرف مناطق بخعون ، عاصون ، سیر الضنیه و بقاع صفرین و برافراشتن پرچم داعش در این مناطق و بیعت با ابوبکر البغدادی سرکرده داعش بود .

منبع العالم با کمی دستکاری