ارتش سوریه پس از یازده روز از اشغال منطقه شاعر و چاه ها و تاسیسات گازی این منطقه توسط داعش در آستانه آزادسازی این منطقه استراتژیک قرار داره.

ارتش سوریه امروز ده نقطه دیگه در اطراف تاسیسات گازی شاعر واقع در بادیه ریف حمص شرقی رو هم آزاد کرد تا نفس های بقایای داعشی هایی که همچنان بخش هایی از تاسیسات گازی شاعر رو در کنترل دارند به شماره بیفته.

داعش روز 5 می (یازده روز پیش) بعد از سه روز درگیری های شدید کنترل منطقه شاعر و تاسیسات گازی اون رو به دست گرفت و به دلیل استراتژیک بودن منطقه و داشتن ذخائر گازی فراوان ارتش سوریه بلافاصله برای بازپس گیری منطقه شاعر وارد عمل شد و به ویژه ظرف دو روز گذشته موفق شد بسیاری از مساحت منطقه شاعر رو از داعش بازپس بگیره.

این اولین باری نیست که چاه های گاز شاعر بین ارتش سوریه و داعش دست به دست میشه،  در جولای 2014 هم داعش کنترل منطقه رو به دست گرفت و ارتش سوریه در نوامبر همون سال و بعد از 4 ماه شاعر رو از داعش بازپس گرفت . به دلیل موقعیت این منطقه که در ناحیه ای بیابانی قرار داره قدرت مانور داعش زیاده و داعش میتونه با استفاده از اقلیم بادیه ای و صعب العبور منطقه دست به پیشروی های این چنینی بزنه.