عملیات سپر فرات (درع الفرات) ارتش آزاد با پشتیبانی قوی ترکیه به آرامی در حال اجراست و گروه های مختلف ارتش آزاد نقطه به نقطه در حال پیشروی هستند .

تاکنون عملیات سپر فرات در 3 مرحله اجرا شده و در فازهای اول و دوم بیشترین تمرکز بروی مناطق شمال و شمال غرب منبج بوده است و ارتش آزاد و ترکیه تلاش کرده اند تا با تصرف این مناطق از پیشروی احتمالی کردها به سمت مناطق مرزی جلوگیری کنند .

پس از محقق شدن این هدف و آغاز مرحله سوم عملیات ، بیشترین تمرکز بر مناطق بین الراعی و مارع قرار گرفته است .

از این رو در ده روز گذشته تمرکز پیشروهای ارتش آزاد در مناطق جنوبی و جنوب غربی الراعی بوده و با پیشروهای پیوسته تلاش میشود تا داعش را تحت فشار قرار داده و مجبور به عقب نشینی ازمناطق شمالی مارع کنند .

از طرف دیگر اوضاع داعش خوب نیست و در ضعیف ترین حالت خود از ابتدای بحران سوریه به سر میبرد و یکی پس از دیگری در حال تخلیه مناطق و عقب نشینی از مواضع سنتی خود است .

روز گذشته روستای مهم ترکمن بارح در شمال اخترین تصرف شد و امروز نیز روستاهای قبتان و مرزعه الاعلا با پشتیبانی سنگین توپخانه ترکیه بدست ارتش آزاد افتاد .

حالا ارتش آزاد بر دروازه های اخترین قرار دارد ، تصرف اخترین راه را برای محاصره داعش در مناطق شمالی مارع هموار میکند و داعش کم کم باید به فکر نام دیگری برای مجله دابق خود باشد ! تا چند وقت دیگر خبری از دابق نیز نخواهد بود ...

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/cd7b/32sq2x628xdx8sozg.jpg