به دنبال اعلام وزیر خارجه ی امارات متحده ،کشور آفریقایی مغرب هم طی بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد یکهزار و پانصد نظامی خود را از جنوب یمن خارج و عملا از جنگ یمن خارج شود .
به گزارش اغلب سایتهای خبری یمن ولد شیخ در حال آماده سازی پیش نویس طرحیه که طی اون بر اساس یک برنامه ی زمانبندی شده ،روند سیاسی و خروج نیروهای نظامی از شهر ها همزمان و مرحله به مرحله انجام خواهد شد.

بر اساس این طرح هادی باید اختیاراتش را به معاونی که مورد تایید همه ی طرفین باشه واگذار کنه و این شخص به همراه هیات دولت با استقرار در پایتخت زمینه را برای ادامه ی گفتگوهای صلح که پس از آغاز حملات هوایی  سعودی به یمن به حالت تعلیق در اومده بود ،فراهم کنه و همزمان با پیشرفت مذاکرات سیاسی ، انصار الله مناطق بیشتری رو تخلیه و تحویل دولت موقت میکنه .

البته این روند هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و بیشتر گمانه زنی روزنامه نگاران از اخبار اندکی است که درز میکنه .

و اما وضعیت میدانی :

ظاهرا پس از اعلام کناره گیری امارات و مراکش از جنگ یمن وضعیت جبهه ها به نفع انصار الله اندکی تغییر کرده ،هرچند عملا در یمن آتش بس برقراره اما در مناطق حساس و پرتنش درگیریهای پراکنده و گاه شدید گزارش شده که مهمترین اونها تبادل آتش در محو‌ر نِهم و صرواح و شمال و غرب تعز و وازعیه است.

گویا انصار الله در محور جوف موفق به پیشروی به سمت الخلیفین در مدیریت خب الشعف شده ،که در این درگیری ها مرتزقین پیش از عقب نشینی پنج تن از افرادشون از جمله یک فرمانده میدانی به نام محمد علی الحنیوی النوفی کشته شد.