در حالی که به نظر میرسید مذاکرات صلح یمن داره به جاهای خوبی میرسه و دوطرف به راه حلی بینابین رسیده اند ،اما محمد عبدالسلام امروز در یک مصاحبه ی مطبوعاتی از به بن بست رسیدن مذاکرات سخن گفت و اعلام کرد که مذاکرات صلح یمن در کویت به نقطه ی ما قبل صفر رسیده ..

او زیاده خواهی های طرف مقابل و دخالتهای غیر قابل قبول آل سعود را دلیل اصلی شکست مذاکرات اعلام کرد ،.

همزمان با تحولات سیاسی اخیر ، درگیری ها در میدان جنگ در برخی جبهه ها شدت گرفت ؛ از جمله بمباران پیاپی جبل الیام در شمال شرق صنعا و جبال کهبوب در شمال تعز توسط آل سعود در تلافی دستاوردهای اخیر نظامی انصارالله با شدت بیشتری در حال انجام است .
ضمنا خبرهایی مبنی بر حمله ی موشکی انصار الله به مواضع ارتش صعودی در جنوب این کشور و شمال یمن و بمباران شهر صعده از سوی هواپیماهای سعودی حاکی از آن است که احتمالا توافق ظهران الجنوب هم  طی روزهای اخیر کاملا به هم خورده و قابلیت اجرایی خود را از دست میدهد .

هرچند به گزارش سایت خبری عدن پست به نقل از یک منبع یمنی نزدیک به انصار الله ،تحرکات سیاسی تازه ای بین آل سعود و انصار الله در حال شکل گیری است تا تفاهم نامه ی تازه ای بین دوطرف امضا شود ،گام اول این تفاهم نامه تشکیل یک کمسیون مشترک برای بررسی مسایل پیشامده ی اخیر که منجر به ابطال تفاهم نامه ی قبلی شده خواهد بود.