با فرا رسیدن سرمای هوا بیشتر محورهای درگیری در سوریه دچار سکون شدن.

جدیدترین تحول اخیر گسترده شدن دامنه عملیات نیروهای هوایی روسیه در سوریه هست. دیروز از حیث پراکندگی بیشترین حملات هوایی از جانب روسها انجام گرفت و تقریبا این حملات تمام مناطق درگیری در سوریه که در غرب رود فرات هستند رو پوشش داد.

ریف حلب شمالی:

بعد از یک هفته جنگ بین مسلحین و نیروهای SDF، با پیشروی داعش در شمال استان حلب و تصرف ٢ روستای کفره و براغیده (دومی رو مسلحین ادعا میکنن پس گرفتن) ، دو طرف برای جلوگیری از پیشروی داعش تصمیم به آتش بس گرفتند.

(متن آتش بس)

شمال شرق لاذقیه:

ارتش سوریه در ادامه پیشرویها در ریف شمال شرقی لاذقیه، در محور عرافیت بعد از آزادی کتف الحمیضه و خندق السترک ،امروز کتف الزیاره واقع در جنوب یعقوبر و عرافیت فوقا (عرافیت بالا) رو آزاد کرد تا در آستانه ی تسلط بر سلسله بلندیهای راهبردی عرافیت (و عرافیت بالا)قرار بگیره.

(نقشه سه بعدی)

لینک نقشه با کیفیت بالا: http://s3.img7.ir/MHbip.jpg

درعا:

حمله سنگین مسلحین به گردان جدیه در ریف درعا غربی با تحمل حداقل ١٥ کشته، ناکام موند. درگیریهای پراکنده حول شیخ مسکین ادامه داره.

در مورد جدیه گفته میشه این حمله به ناگاه از طرف اتاق عملیات مسلحین در اردن متوقف شد ، خود مسلحین از چرایی این ماجرا اطلاعی ندارند البته نظریه دیگر این هست که این توقف بعلت عدم توانایی  مسلحین در پیشروی و احتمال وارد شدند تلفات بالا باشد .