الفوعه و کفریا:

خوشبختانه بالاخره بعد از مدتی تاخیر دو روز پیش عملیات امدادرسانی به فوعه و کفریا و زبدانی و مضایا شروع شد.

٢٣ کامیون حامل کمک‌های غذایی، دارویی و بهداشتی به مضایا و ٢ کامیون به الزبدانی و ١٠ کامیون به دو شهر فوعه و کفریا در راستای مفاد توافق شش ماهه وارد شد. با وجود خوشحالی و امیدواری مردم فوعه و کفریا از امدادرسانی،اما مواردی باعث نارضایتی اونها شده:

١-برخی کامیونها حاوی محموله های ناقص هستند. به نظر میاد به علت عدم وجود ناظر،مسلحین در بازرسی ها تعدادی از اقلام رو سرقت کردن

٢-یک کامیون تنها حاوی نایلون بوده، به گفته شاهدان این همه نایلون میتونه نیاز کل بیمارستانهای خاورمیانه رو تامین کنه

٣-کامیونهای حاوی سرم، فاقد بسته های سرنگ هستند.

٤-کامیون حاوی مواد غذایی،بیسکویتهای تاریخ گذشته داشته که قابل استفاده برای تغذیه کودکان نیست.

٥-هیچکدام از محموله ها حاوی نفت سفید و سوخت نبوده.

مردم فوعه و کفریا بیش از مسلحین،هلال احمر سوریه رو مسئول بروز این مشکلات میدونن.

برادرمون آقای محمد الشیخ در گفتگو با دفاع پرس در این مورد توضیح دادند: http://www.defapress.ir/Fa/News/55520

ریف جنوبی حلب:

اقدام مثبت ارتش سوریه به پخش اعلامیه و فرستادن پیامک و پیام های صوتی به اهالی مناطقی که عملیات نظامی قرار هست صورت بگیره، علاوه بر اینکه باعث کوچ کردن اغلب شهروندان این مناطق به مناطق امن شده، یک نوع جنگ روانی موثر بر روی مسلحین هم بوده..

قطعا خالی از سکنه شدن این مناطق باعث سهولت عملیات ارتش و به حداقل رسیدن تلفات غیرنظامی میشه. از دیروز بالگردها روی محله های تحت کنترل مسلحین در حلب هم اعلامیه ریختند و از اهالی درخواست کردند از مراکز تجمع مسلحین فاصله بگیرن.

تلفات مسلحین در این چند روز اخیر به خصوص در جنوب حلب شدیدا سنگین بوده،کمتر گروهی هست که بیانیه تسلیت بابت کشته شدن فرماندهانش نداده باشه 

مرصد سوری معارض شمار تلفات مسلحین طی دو هفته اخیر رو ٣٧٠ نفر و صدها مجروح اعلام کرد.

جالب اینجاست اورینت نیوز تندروترین شبکه حامی تروریستها از عملیات جنوب حلب به عنوان یک شکست و ناکامی بزرگ برای ارتش سوریه و متحدانش یاد کرده بود! اگر این به نظر اورینت شکست هست،معلوم نیست پیروزی ارتش قرار بوده چه بر سر مسلحین بیاره!

در آخرین خبرها از حلب جنوبی، منابع ارتش از آزادسازی روستای صفیره واقع در شرق روستای بلاس خبر دادند. روستاهای قراصی و خان طومان هم زیر آتش سنگین ارتش سوریه هستند.