اخبار سوریه

دیرالزور
امروز دیرالزور شاهد دور جدیدی از درگیریها بین داعش و ارتش بود .
این حملات از سمت شمال فرودگاه دیرالزور و روستای جفره به سمت مواضع ارتش و در جنوب دیرالزور به سمت میدان بانوراما صورت گرفت که با  مقاومت ارتش سوریه این حملات دفع شد .
محموله های غذایی لازم هم از آسمان بروی شهر دیرالزور رها شد .

غوطه شرقی دمشق
با وجود اینکه مسلحین پس از درگیریهای خونین درون گروهی و پس از پیشروی های ارتش در محور زبدین ؛ برای توقف درگیریها صلح تقریبا پایداری رو برقرار کرده بودند ؛ دوباره درگیریها در غوطه ی شرقی بالا گرفت و نزاع خونین از سر گرفته شد .
جیش الاسلام با فیلق الرحمان و جیش الفسطاط بشدت در غوطه ی شرقی دمشق یا یکدیگر درگیر هستند .

حماه
پس از تصرف روستای الزاره بدست تروریستهای جبهه النصره ، مسلحین حملات دیگری رو ترتیب دادند و حاجز محطه و مداجن رو تصرف کردند ، اگر وضع بدین صورت باشه مطمئنا نیروگاه حرارتی هم سقوط میکنه .


دمشق - غوطه غربی
امروز مسلحین حملاتی رو به سمت اتوبان السلام و  اطرافش داشتند که با دفاع ارتش سوریه و حمایت هوایی مجبور به عقب نشینی شدند ، به دنبال آن ارتش سوریه حملات معکوسی را به سمت خان الشیح ترتیب داد و موفق شد تعدادی از استحکامات مسلحین در نزدیکی خان الشیح رو آزاد کنه .

حمص
پیشروی های ارتش سوریه در محور الشاعر به فرماندهی سهیل حسن امروز هم ادامه داشت و زمین های بیشتری از دست داعش آزاد شد .
با پیشروی های امروز تل الصوانه آزاد شد و با آزادی این منطقه خط امداد داعش از عقیربات به سمت حقل الشاعر بسته شد . بدین ترتیب باید به زودی منتظر آزادی حقل الشاعر باشیم .