بعد از اینکه حمله دو روز پیش داعش به منطقه هیاکل که با 6 انتحاری همراه بود توسط نیروهای کتائب حزب الله دفع شد، داعش امروز حمله جدیدی به مناطق مجاور هیاکل با 8 انتحاری صورت داد..

به طور کلی جنگ در مناطق شرق فلوجه یک هفته ای هست که بسیار شعله ور شده و به نظر من دو دلیل عمده میتونه داشته باشه:

1- وارد شدن بدون سر و صدای بچه های شیعه به الانبار و خصوصا فلوج2

2- برگشت عراق به توسل به ایران برای کمک با توجه به عدم همکاری آمریکا.

طی روز گذشته داعش به کارخونه سیمان و کمپ المزرعه حمله کرده و هر چند نفوذش در کمپ المزرعه تقریبا دفع شده ولی درگیر کردن این محور، باعث سقوط کارخونه سیمان شده.

البته نیروها هم مقاومت خوبی نشون دادن و هر دو طرف حدود 100 نفر تلفات دادن که با توجه به 8 انتحاری خیلی هم دور از ذهن نیست..

با توجه به اینکه داعش با تغییر استراتژی های ارتش و نیروهای مردمی، فهمیده که نیروهای عراقی میخوان حلقه محاصره فلوجه رو تنگ تر کنن، نیروهاش رو از الرمادی به فلوجه منتقل کرده و یکی دو هفته ای هست که از از رمادی خبرهای خاصی نمیشه..به نظر من اگر عراقی ها بتونن دو سه هفته در مواضع خودشون در شرق فلوجه مقاومت کنن، با توجه به کاهش تعداد نیروهای زبده که از سوریه و موصل دارن به الانبار اعزام میشن، بعد از اون وضعیت بهتری خواهند داشت..

یادتون باشه در پروسه فتح فلوجه 2 محور نقش اساسی بازی میکنن:

1- الکرمه در شمال شرق فلوجه که آخرین منطقه شهری بزرگ قبل از فلوجس

2- پل ژاپنی و ناحیه ثرثار در شمال غرب شهر که نقش اساسی توی پشتیبانی نیروهای داعش در فلوجه رو بازی میکنه

فعلا فلوجه در محاصره فرضی 270 درجه قرار داره (البته سفت و سخت نیست و نشتی داره) و با گرفتن شهر کرمه و ناحیه پل ژاپنی این محاصره کامل میشه.

تصویر با کیفیت بالاتر : http://s6.uplod.ir/i/00599/xlh182j7jsri.jpg