حماه:

غزوه حماه که از دیشب با تبلیغات و سر و صدای زیادی انجام شد در شب اول با وجود شایعات صفحات مسلحین دستاورد خاصی نداشت. اما از دیشب با حمله ی سنگین داعش به محور اثریا-خناصر و تصرف چند ایست بازرسی، همزمان النصره هم به ایست بازرسی نزدیک روستای سعین هجوم برد و همین باعث شد شریان امدادی حلب به حماه در دو منطقه قطع بشه. بامداد امروز ارتش سوریه نیروهای کمکی به این مناطق ارسال کرد و برخی ایست بازرسی ها رو پس گرفت. گفته میشه بیشتر مسیر پاکسازی شده ولی همچنان مسیر بسته است. مسیر حماه-سلمیه-اثریا-خناصر-سفیره-حلب تنها مسیر امدادی ارتش سوریه است و به ویژه در قسمت سلمیه-خناصر مورد تهدید مستمر داعش و مسلحین قرار داره.اما امروز بعد از امتحان کردن چند محور، مسلحین با تعداد نفرات زیاد در حالی که برای اولین بار از تعداد زیادی تانک و نفربر استفاده می کردند از محور لطمین به سمت روستاهای تازه آزاد شده لحایای غربی و شرقی و معرکبه حمله و اونها رو به تصرف درآوردند. جیش الفتح در بیانیه ای رسمی پس از اعلام تصرف این سه روستا اعلام کرد عملیات رو به سمت مورک ادامه میدن.

ریف جنوبی حلب:

امروز مسلحین در بعضی مناطق دست به پاتک زدند که در این بین مسلحین النصره موفق شدند تل قراصی را پس بگیرند. بعضی منابع مسلحین از تصرف قراصی هم خبر میدن که هنوز تایید نشده. مسلحین از دیروز چند فرمانده ی نظامی مهم رو در جبهه جنوبی حلب از دست دادن. سلیمان المصری فرمانده ارشد و امیر نظامی النصره در حلب، که از سوی مسلحین ملقب به "شیر خط شکن" هست، امروز در محور خان طومان به هلاکت رسید. ابو عبدالرحمن فرمانده نظامی ارشد ثوار الشام، عبدالرحمن عثمان فرمانده و یوسف حوریه مسئول امنیتی جیش المجاهدین هم امروز در جنوب حلب به هلاکت رسیدن.

ریف ادلب:

سه تن از فرماندهان النصره به نامهای ابو دجاجة، دجانه االانصاری و ابو الزبیر در اثر انفجار بمب کنار جاده ای در ریف ادلب به هلاکت رسیدن.A7Xerxes