در چند روز اخیر شاهد هجوم گسترده ی داعش به عمق صحرای سوریه بودیم و این هجوم در حالی رخ داد که ارتش سوریه و محور مقاومت در چند جبهه ی استراتژیک دیگر در حال نبرد با تروریستهای مزدور تکفیری غرب هستند .

داعش فرصت رو غنیمت شمرد و در این زمان حملات خودش را آغاز کرد .

البته مناطق جبل شاعر و میادین گازی شمال تدمر همواره شاهد حملات جست و گریخته ی داعش بود اما اینبار داعش با تصرف سخنه در چند کیلومتری شمال شهر تاریخی پالمیرا (تدمر) ، راه ارتباطی زمینی تدمر - دیرالزور رو بست و در ادامه ی پیشرویهای خودش به شمال تدمر رسید .

متاسفانه با وجود اینکه هدف قرار دادن دشمن بروی زمینهایی به مانند صحرای سوریه به مراتب آسان تر از مناطق کوهستانی و دارای جغرافیایی بسیار ناهموار مشابه در غرب سوریه هست ؛ با این حال نیرو هوایی سوریه در قطع کردن خطوط پشتی و امدادی داعش ناموفق بود و روی زمین هم نیروهای سوری کارایی خوبی از خودشان به نمایش نگذاشتند .

البته ناگفته نماند ؛ خیانت در آنچیزی که در حال حاضر در سوریه شاهدش هستیم ؛ بی تاثیر نیست .این خیانت هم در سلسله مراتب نظامی سوریه هست و هم در بین مردم غیر نظامی . سوریه از این خیانتها بسیار ضربه خورده .

در شهر تدمر از چند هفته پیش هسته های خفته و خائن ارتش آزاد و طرفدار داعش فعالیتهای خودشون رو بسیار زیاد کردند .وضعیت در تدمر به گونه ای هست که جاسوسان ارتش آزاد در تدمر برای داعش جاسوسی کرده و یا اطلاعات مورد نظر به داعش منتقل میشه .

همکاری داعش و ارتش آزاد در این منطقه خیلی جالبه !!!

یکی دیگر از نگرانی های این شهر ، آثار تاریخی گرانبها و واقعا با ارزشی هست که وجود داره ...

قلعه ، معابد ، آثار باستانی بسیار با ارزش ، نمادهای تاریخی و ... که معلوم نیست بعد از اینکه بدست داعش بیفته چه بلاایی سرش میاد ،،،

هرچند که رفتار این وحشی ترین وحشی ها کاملا قابل پیش بینیه ...

تصاویر رو حتما ببینید