دادستانی کل #افغانستان حکم دستگیری 9 تن از محافظان ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور را صادر نموده وگفته است احتمال دارد وظیفه آقای دوستم به تعلیق  درآید .
به گزارش رسانه های محلی فرید حمیدی دادستان کل افغانستان حکم دستگیری 9 تن از محافظان شخصی آقای دوستم را بعد از آن صادر کرد که آنان به سه دوره حکم احضار و حضور شان در دادگاه به اتهام ضرب و شتم و آزار جنسی احمد ایشچی اعتنا نکردند .
آقای حمیدی همچنان گفته است احتمال دارد وظیفه ژنرال عبدالرشید دوستم ، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان بنا بر قضیه شکایت احمد ایشچی ، به تعلیق در آید .
احمد ایشچی ، از دوستان سابق و رقیبان کنونی ژنرال عبدالرشید دوستم  در استان جوزجان در شمال افغانستان است که در 5 آذر سال جاری توسط محافظین اقای دوستم دستگیر  و بیش از 20 روز زندانی بود . بعد از رهایی از زندان ، آقای ایشچی با اقامه دعوی علیه معاون اول رئیس جمهور ، وی را به ضرب و جرح و نیز آزار جنسی علیه خودش متهم کرد .
هرچند گزارشات پزشکی قانونی از شدت ادعای آقای ایشچی کاست ، ولی معاون اول رئیس جمهوری و گروهی از محافظانش ، هنوز هم در مورد این قضیه به ضرب و جرح ، زندانی ساختن و اذیت جنسی  متهم هستند  . قبل از این دفتر آقای دوستم حکم دادستانی در مورد خودش را غیر قانونی دانسته و گفته بود برای محاکمه وی حداقل باید دو ثلث نمایندگان مجلس به این اقدام رای بدهند .
احمد ایشچی از یاران سابق ژنرال عبدالرشید دوستم ، معاون اول رئیس جمهور افغانستان و از ژنرالان پرقدرت در شمال افغانستان است که در تحولات سه دهه اخیر نقش کلیدی داشته است و هنوز هم در افغانستان بخصوص در میان ترکتباران این کشور از قدرت ومحبوبیت خاصی برخوردار است .