هدف از این عملیات که توسط اتاق عملیاتی موسوم به اتاق عملیات فرقان رهبری میشه در درجه اول یاری اهالی حوران و دوم  کاهش فشار از مسلحین در داریا و حلب هست.
همزمان با تنگ تر شدن حلقه محاصره در داریا و رسیدن ارتش به ایستگاه راه آهن داریا و پیشروی ها در جناح شرقی مسجد نورالدین شهید و انسداد جاده کاستیلو در حومه شمالی حلب، مسلحین به منظور کاهش فشار در جبهه داریا و شمال حلب تئوری مشتعل کردن جبهه جنوب سوریه رو که مدتها بود به نفع ارتش سوریه آرام بود مطرح کردند.

اما در عمل این تئوری تا این لحظه نتوانست نتایج دلخواه مسلحین را به همراه داشته باشه و ارتش آزاد در ساعات اولیه بامداد امروز (جمعه) با انتشار یک بیانیه و بدون هماهنگی با جیش الفتح عملیات هی لله رو کلید زد که به جیش الفتح نشون بده حتی در انتخاب اسم عملیات هم اعتنایی به جیش الفتح در جبهه جنوبی نداره.
گروهای مشارکت کننده در این عملیات عبارتند از :
الویه الفرقان ، گردان توپخانه ،جبهه انقلابیون سوریه ، انصار الاسلام، برکان حوران، السبطین ،بدرالاسلام ،آزادگان اسلام، سربازان شام ، شهدای آزادی ،تیپ ۴۶ ،توحید حوران و لشکر کرامت .
این نیروها عملیات رو در دو استان السویدا (واقع در جنوب شرق سوریه ) و القنیطرة(واقع در جنوب غرب و هم مرز با اسراییل ) به صورت هم زمان شروع کردند.

در جبهه سویدا اونها با مرکزیت بصری الشام شروع به حمله به دو روستای بورد و المجیمر کردن و همزمان سعی در تصرف یک ایست و بازرسی ارتش داشتن اما راه به جایی نبردن.
در جبهه قنیطره اما حجم یورش مسلحین بسیار بیشتر بود، جایی که تروریستها نیروهای "عقابهای قنیطره" متشکل از سربازان  لشکر ۴ و ۵ ارتش عربی سوریه رو در مقابل خودشون میدیدن.

همزمان بلندی های تل الشعار ، تل بزاق ، تل کروم  و روستای جبا رو زیر آتش تیربار های سنگین و آتش توپخانه گرفتند. در محور تل بزاق درگیریها بسیار نزدیک شد تا جایی که گزارشها حاکی از استفاده طرفین از سلاح انفرادی ،بود و این بلندی تا آستانه سقوط پیش رفت.
اما تا لحظه نگارش این مطلب تروریستها ادعای پیشروی نداشتن و ارتش اعلام کرده توانسته ۲۰ نفر از اونها رو کشته و ۴۰ نفر دیگر را مجروح کنه و به علاوه به شهادت ۳ نظامی ارتش سوریه در این درگیریها تایید شد .

خبر تهیه شده توسط گروه خبری مقاومت نیوز

Telegram.me/resnews