فرماندهی گاردملی ، امیر متعب بن عبدالله فرزند پادشاه سابق عربستان است .

زمان پادشاهی عبدالله ؛ گارد ملی به مدرن ترین تجهیزات روز دنیا مجهز شده .آیا شاهد درگیری داخلی بین نیروهای طرفین در عربستان خواهیم بود؟

گارد ملی از اول هیچ میلی به مشارکت در جنگ یمن نداشته تا حدی که چند روز پیش پادشاه عربستان دستور میده گارد ملی مشارکت بیشتری در جنگ یمن داشته باشه.ولی از اطاعت خبری نیست!

متعب بن عبدالله رئیس گارد ملی عربستان(فرزند پادشاه سابق عربستان) :

امیر مقرن بن عبدالعزیر آل سعود ، مادرش یمنی بوده...

برای همین اصلا وارث حقیقی برای حکومت به حساب نیومد و از ولایت عهدی کنار گذاشته شد.باید دید امیر مقرن این تصمیم پادشاه رو می پذیره یا نه!!!

هنوز واکنشی نشون نداده..

و بعدش محمد بن نایف بن عبدالعزیر آل سعود وزیر کشور عربستان، به ولایت عهدی منصوب شد. محمد بن نایف بن عبدالعزیر آل سعود برادرزاده ی پادشاه فعلی عربستان هست.

این که یکی از فرزندان عبدالعزیر (موسس پادشاهی سعودی) از رسیدن به حکومت محروم بشه عجیبه و بجاش برادرزاده ی پادشاه فعلی ولیعهد بشه غیر عادیه چون پسر موسس خاندان ، همیشه در اولویت بیشتری قرار داره  .

امیر مقرن بن عبدالعزیر آل سعود فرزند بنیان گذار آل سعود :

محمد بن نایف بن عبدالعزیر آل سعود برادرزاده ی پادشاه فعلی :

از طرفی دیگر بعضی منابع خبری عربی از تلاش برای کودتا در عربستان سعودی خبر دادند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «الاتجاه پرس»، علت بازگشت سریع سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان از اجلاس سران اتحادیه عرب در شرم الشیخ به علت تلاش برای کودتا در این کشور بوده است.

بگفته این منابع عربی، مقرن بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد و متعب بن عبدالله فرزند پادشاه سابق عربستان و شاهزاده ولید بن طلال در کودتا علیه سلمان بن عبدالعزیز دست داشتند.

اقدام پادشاه جدید عربستان در برکنار کردن گسترده شاهزادگان و منصوب کردن نزدیکان خود به ویژه فرزند جوانش در مناصب مختلف با انتقادات و اعتراضات گسترده در این کشور روبرو شده بود.

منابع عربی پیش از این فاش کرده بودند تجاوز عربستان سعودی به یمن باعث بروز اختلاف شدید بین خاندان آل سعود شده است.

متعب بن عبدالله فرزند پادشاه سابق، محمد بن سلمان وزیر دفاع سی ساله و فرزند پادشاه جدید را تهدید کرد گارد ملی اقدامات لازم را برای متوقف کردن ماجراجویی خطرناک در یمن انجام خواهد داد.

بگفته منابع نزدیک به خاندان آل سعود، متعب بن عبدالله مخالف حمله به یمن است و چراغ سبز آمریکا برای حمله به یمن را دام خطرناک واشنگتن برای رژیم آل سعود می داند.

اختلافات داخلی بین آل سعود شروع شد....

/مصطفی