شاید اینقدر خبر فتح تمام شهر رمادی رو از رسانه ها شنیده باشید که این پست رو ببیند تعجب کنید ولی موضوع اینه که طبق معمول رسانه ها به صورت نمادین رسیدن عملیات به نقطه عطف رو برابر اتمام عملیات دونستن و شهر رو کاملا فتح شده اعلام کردن.

هرچند که در نهایت روندی که از روز اول عملیات آغاز شده به فتح خواهد انجامید و مطمئنا میشه گفت که کمر داعش در رمادی شکسته شده ولی تجربه ثابت کرده که دواعشی که شهر رو مثل موش کور حفاری کردن، با این راحتی یه سری از مواضع مهم رو از دست نمیدن.

هرچند از 3 روز پیش که ارتش به مربع امنیتی مسلط شد پیشروی ها ادامه پیدا کرد اما طی این سه روز اقداماتی مثل پاکسازی های بمب ها و خارج کردن مردم عادی باعث شد که ارتش کمی از سرعت خود بکاهه.

محله هایی که به صورت موثق مطمئن هستیم که پاکسازی شدن محله الحوز و ضباط هستن و البته درگیری ها در محله هایی پیرامونی ادامه داره.

موضوعی که مهمه اینه که هنوز هیچ خبر، عکس یا ویدیویی از پاکسازی بعضی مناطق مهم نرسیده، 6 منطقه مهم یعنی ورزشگاه رمادی، مجتمع قضایی، محله صنعتی، محله الورار و پل فلسطین و قسمت عمده ای از خیابان 60 هنوز در دست داعشه.

با توجه به وضعیت میدانی رسیدن و پاکسازی ورزشگاه رمادی و خیابان 60 کار سختی به نظر نمیرسه و احتمالا نیروها تا 1-2 روز دیگه اونها رو پاکسازی میکنن که در این صورت عملا 75 درصد شهر فتح خواهد شد.

همونطور که میدونید ارتش عجله ای در پیشروی نداره، پس تا 4-5 روز آینده هم پیشبینی نمیکنم که کل شهر در دست ارتش باشه.

ان شاء الله ارتش باید فکری هم برای روستاهای شرق شهر کنه؛هرچند عادت شده که هر جایی فتح میشه میگن که بعدی نوبت موصله، اما باید منتظر باشیم و ببینیم که عملیات بعدی در کدوم محور صورت خواهد گرفت.