اختلافات #عربستان و #امارات آشکارتر شده است. پنج شنبه تظاهرات #الحراک جنوب در عدن برگزار شد.
بخشی از الحراک جنوب و طرفداران عیدروس الزبیدی که خواهان استقلال جنوب و یا حداقل خودمختاری (اما نه در قالب شش اقلیمی) هستند به بهانه برکناری #عیدروس از استانداری عدن، تجمع اعتراضی برگزار کردند. الحراک خواستار تشکیل اقلیم یکپارچه جنوب (#عدن و ح#ضرموت) است. این گروه از حمایت امارات بهره مند است.
در این تجمع، بیانیه تاریخی عدن قرائت شده که بر مخالفت با تصمیمات #هادی تأکید شده است. در این بیانیه، مسئولیت تشکیل شوای سیاسی جنوب، به عیدروس الزبیدی واگذار شده است .

عیدروس الزبیدی در سخنان خود ضمن تشکر از تظاهرکنندگان نسبت به مسئولیتی که برعهده اش گذاشته شده گفت: «با همه مجموعه های سیاسی، اقتصادی و نظامی جنوب برای رسیدن به استقلال کامل کشور عربی جنوب کار خواهیم کرد».
همچنین عیدروس الزبیدی در مصاحبه با اسکای نیوز گفته: «رابطه ما با ائتلاف، سرنوشت ساز است و در کنار ائتلاف و مشرعیت {هادی}، تا پایان مأموریتشان خواهیم ایستاد».

سخنان عیدروس مبنی بر ایستادن در کنار ائتلاف و هادی نشان می دهد که الحراک جنوب ضمن تأکید بر استقلال (و یا خودمختاری)، نمی خواهد و یا نمی تواند از ائتلاف فاصله بگیرد زیرا ارزیابی آنان این است که اگر از ائتلاف جدا شوند دوباره به زیر سلطه شمالی ها بازخواهند گشت.
#پیربداغی