برخلاف آنچه که پیش بینی میشد ، امروز مناطق اطراف نبل و الزهرا روز به مراتب آرام تری رو نسبت به روزهای گذشته سپری کرد و میکنه ..
تنها پیشروی صورت گرفته تصرف روستای زیاره و خریبه توسط کردها بود .
امروز هم روستاهای رتیان ، بیانون و حیان در جنوب خط تماس و مسقان ، کفرنایا و کفین در شمال خط تماس توسط توپخانه ها هدف قرار گرفتند .
یکی از حرکت های قابل توجه امروز قطع مسیر زمینی مایر-کفین توسط آتش نیروهای مقاومت بود ؛ از طرف دیگه و آنچه که منبع میدانی به ما گفت ، مسلحین از کفرنایا عقب نشینی کردند و به نظر میرسه این روستا تقریبا خالی از مسلحین باشه ..

پس از شکستن محاصره شاید خیلی ها اتنظار داشتند که پیشروی های آتی هرچه سریعتر در محور جنوبی در رتیان و بیانون حاصل بشه ولی دیدیم که تا این لحظه اینطور نشد و برعکس در محور شمالی ، کردها با حرکتی غافلگیرانه و با پشتیبانی هوایی روس ها دو روستای بهم چسبیده رو تصرف کردند .
و
قطع مسیر امداد روستای مایر توسط نیروهای مقاومت نشان داد که نیروها به محور شمالی علاقه مند هستند .
خوشبختانه در حال حاضر وضعیت خطوط تماس به گونه ای هست که دست فرماندهان میدانی و اتاق عملیات برای پیشبرد اهداف و تاکتیک باز هست و این قابل دسترس بودن گزینه ها ،تمرکز و قدرت پیش بینی مسلحین رو بدشت کاهش داده .

با توجه به پیشروی امروز کردها یکی از فرضیه ها پیش رو این هست که کردها با رصد مسیر دیر جمال و نیروهای مقاومت ضمن بسته نگه داشتن راه امداد مایر، انقدر به کفین و کفرنایا فشار وارد کنند که یا مسلحین از شدت آتش از این مناطق عقب نشینی  کنند و یا با پیشروی زمینی به سوی این روستاها  مسلحین مجبور به عقب نشینی بشوند و خط امدادی وسیع تر و قابل اتکا تر برای شهرکهای نبل و الزهرا مهیا کنند .

پ.ن : خبرهایی از آزادسازی مایر توسط مخالفین منتشر شده که توسط منابع میدانی ما در شهرکها تایید نمیشه ولی این احتمال زیاد هست که مسلحین بخواهند با استفاده از تاریکی شب از مایر عقب نشینی کنند /.

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/714c/big2t8ub5qthujfzg.jpg