استان دمشق

#غوطه_شرقی: نیروهای #جیش_الاسلام و #فیلق_الرحمن از صبح روز شنبه سال نو میلادی را با حمله ای گسترده به مواضع ارتش در اطراف #میدعانی  و مزارع حضرما در #غوطه_شرقی دمشق آغاز کردند اما علی رغم ادعای تروریستها مبنی بر پیشروی در محور میدعانی، هیچ گونه تغییری در خطوط تماس حاصل نشد و بیش از ۱۰ نفر از تروریستهای حاضر در عملیات کشته و بنابر تایید ارتش ۳ تن از سربازان ارتش سوریه به شهادت رسیدند.
بنابر اخبار منابع نزدیک به ارتش پیش بینی می شود نیروهای تیپ ۱۰۵ گارد ریاست جمهوری با همراهی نیروهای داوطلب مردمی NDF ، در هفته های پیش رو عملیات سنگینی را در غوطه شرقی دمشق با هدف بازپسگیری نقاطی در امتداد بزرگراه حرستا ترتیب دهند.

 شهر دمشق:
همزمان با آغاز سال نو میلادی بشار اسد به همراه همسرش از کشیش کلیسای سیده زینب "پدر الیاس زحلاوی" در بیمارستان فرانسوی دمشق عیادت کرد.


استان حلب

تحرکات نیروهای #حزب_الله_لبنان و جنبش #نجباء عراق در حومه جنوبی حلب افزایش یافته و گفته می شود؛ عمده نیروهای حزب الله و نجباء حاضر در عملیاتهای حلب به حومه جنوبی حلب انتقال یافته اند. این در حالیست که نیروهای ارتش سوریه هنوز حضور خود را در شهر حلب حفظ کرده ولی پیش بینی می شود طی هفته های پیش رو با اضافه شدن ارتش سوریه به جبهات حومه جنوبی حلب؛ عملیات ناتمام "محرم" در حومه جنوبی حلب آغاز گردد. این عملیات در فاز اول قطع جاده راهبردی دمشق حلب را هدف قرار می دهد در صورت تحقق این هدف، متحدین ضمن رسیدن به مرزهای استان ادلب از جنوب، خطوط لجستیکی تروریستها در روستاها و شهرهای پیرامون این جاده را قطع خواهند کرد.